Közös érdekünk a család

Célunk az élet, az anyaság védelme,a házasság és a jövő generációjáért érzett felelősség erősítése, nagycsaládos értékek felmutatása, közösség szervezése,családok érdekeinek képviselete.

Összefogás Nagycsaládosok Közhasznú Egyesületének Alapszabálya

1./ Általános rendelkezések

(1) Az Összefogás Nagycsaládosok Közhasznú Egyesülete (továbbiakban Egyesület) célja:  

a.) az élet és az anyaság tiszteletére nevelés, a házasságért és a jövő generációjáért érzett felelősség erősítése

b.) a nagycsaládosok saját érdekeinek képviselete és szolgálata  

c.) felmutatni a társadalomnak azokat az értékeket, amelyeket a családok képviselnek

(2) Az Egyesület a fenti célok érdekében a tagok és csoportjaik társadalmi szervezetként önálló jogi személyként tevékenykedik.

(3) Az Egyesület székhelye: 8300 Tapolca, Kazinczy tér 17/C fsz.4.  

(4) Az Egyesület pecsétje kör alakú Összefogás Nagycsaládosok Közhasznú Egyesülete szélfelirattal, középen két tenyérben stilizált nagycsaláddal.

2./ Az Egyesület feladatai

(1) Az Egyesület a meghatározott cél érdekében:

a.) szorgalmazza és segíti a helyi csoportok létrejöttét és működését, valamint tapasztalatcseréjét                                                        

b.) elősegíti a nagycsaládok való társadalmi helyzetének felmérését és bemutatását  

c.) javaslatokat terjeszt elő az állami, önkormányzati, politikai és más szervek, szervezetek felé a családokat érintő ügyekben   

d.) törekszik a családok társadalmi, gazdasági és politikai jelentőségének megismertetésére

e.) ösztönzi az egymást követő nemzedék harmonikus viszonyának kialakulását, segíti a több generáció együttélési feltételeinek megteremtését 

(2) Az Egyesület  

a.) pártoktól független, azoktól támogatást nem fogad el és nem is nyújt nekik  

b.) közvetlen politikai tevékenységet nem folytat (így országgyűlési képviselőjelöltet nem állít és nem támogat)

3./ Az Egyesület eszközei  

(1) Az Egyesület közhasznú tevékenységet folytat az alábbiakban felsorolt területeken; ezek egy részével olyan közfeladatot lát el, amelyről állami szervnek vagy helyi önkormányzatnak kell gondoskodnia (a szóban forgó közfeladatokról rendelkező jogszabályok illetve a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény/ a következőben: Kszt/26.§.c.) pontjában felsorolt cél szerinti tevékenységek között a megfelelő sorszám):  

a.) gyerekes családok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése (A Magyar Köztársaság Alkotmánya a továbbiakban: Alk.-15.§ 32/B.§ (1). Kszt 26.§.c.) 11.)  

b.) családsegítés, családok számára szociális ügyekben tanácsadás (1993.III. tv. 57.§.c.) 12.)  

Ezek a szolgáltatások ingyenesek és egyesületi tagságtól függetlenül minden három- és többgyermekes családnak rendelkezésre állnak. Lehetőség szerint az egyesülethez forduló kisebb családokat is segíteni kell. A közhasznú tevékenységeket az Egyesület úgy végzi, hogy az Egyesület célja szerinti szolgáltatást bárki, a szolgáltatásra rászorult, vagy azt igénybe venni kívánó részesülhet. Az Egyesület tehát nem zárja ki, sőt lehetővé teszi, hogy az előzőekben megjelöltek részesülhessenek szolgáltatásaiból. Az Egyesület családoknak szóló folyóiratban évente egyszer közzéteszi nyilvános szolgáltatásait és azok igénybevételének módját. Továbbá ezen információk az Egyesület honlapján is megtekinthetők.                        

(2) Az Egyesület célját és feladatát elsősorban az alábbi eszközökkel valósítja meg:    

a.) anyagi, szellemi, szervezési erőforrások felkutatásával és felhasználásával a családok gondjainak enyhítése érdekében

b.) felvilágosító munka végzésével a családok törvényes lehetőségeiről

c.) vállalkozásokkal  

d.) külföldi intézményekkel és külföldön élő nagycsaládosokkal és szervezeteikkel történő kapcsolatok kialakításával és az együttműködésből eredő lehetőségek kihasználásával  

e.) kiadványok közzétételével  

f.) ösztöndíjak alapításával, pályázatok kiírásával, alapítványok létrehozásával  

g.) érdekképviseleti feladatkörben javaslatok előterjesztésével és egyedi kérelmek támogatásával  

h.) gyermek és ifjúsági tagozatok létrehozásával és működtetésével  

i.) minden olyan egyéb eszközzel, amely alkalmas céljának eléréséhez

(3) Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete a pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

(4) Az Egyesület tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait, beszámolóit az Egyesület honlapján és helyi sajtó útján is nyilvánosságra hozza.

(5) Az Egyesület alapszabályát a közgyűlés azzal fogadja el, hogy kéri a Veszprém Megyei Bíróságot jelen egyesületnek a kiemelten közhasznú szervezetté való minősítését, és ezen szervezet nyilvántartásba történő felvételét.

4./ Az Egyesület tagjai    

(1) Az Egyesület tagja  

a.) rendes tag  

b.) pártoló tag

c.) tiszteletbeli tag                                                                                

(2) Az Egyesület rendes tagja lehet az a természetes személy, aki saját háztartásában legalább 3 gyermeket nevel, vagy nevelt fel, és egyetértve az Egyesület célkitűzéseivel, vállalja az egyesület feladatainak megvalósításában való közreműködést, valamint a tagdíj rendszeres fizetését és az évente meghatározott óraszámú önkéntes munka elvégez az Egyesület keretein belül.    

(3) Az Egyesület pártoló tagja lehet az a természetes személy vagy jogi személy, aki munkájával vagy szellemi javaival illetve anyagi eszközeivel az Egyesület tevékenységét támogatja, és vállalja a pártoló tagsággal járó kötelezettségeket.

(4) A vezetőség javaslata alapján tiszteletbeli tag lehet az a természetes vagy jogi személy, aki a nagycsaládok érdekében kiemelkedő tevékenységet végez. A tiszteletbeli tag címet a közgyűlés adományozza.  

(5) A rendes és pártoló tagok felvétele belépési nyilatkozat alapján történik. A jelentkezőket a vezetőség veszi fel. A tag bejelentése alapján taggá válnak a vele közös háztartásban élő családtagjai is.

5./ A tag jogai és kötelezettségei        

(1) A természetes személy rendes tagságából eredő jogai, hogy    

a.) az Egyesület bármely tisztségére megválasztható  

b.) személyesen, szavazati joggal részt vehet az Egyesület közgyűlésének munkájában. Minden tag joga továbbá, hogy

c.) javaslatokat, indítványokat tehet, felszólalással, fellebbezéssel fordulhat az egyesület szerveihez  

d.) családjaival együtt részt vehet az Egyesület rendezvényein, tanfolyamain, pályázatain  

e.) családjaival együtt igénybe veheti az Egyesület szolgáltatásait és kedvezményeit    

(2) A rendes tag kötelezettségei, hogy        

a.) működjék közre az Egyesület célkitűzéseinek, feladatainak megvalósításában és a vezető testület határozatainak végrehajtásában

b.) tartsa meg az alapszabály és más belső szabályok előírásait

c.) rendszeresen fizesse a tagdíjat

d.) egy évben a közgyűlés által meghatározott időtartamban köteles az Egyesület munkájában részt venni

(3) A tiszteletbeli tag kötelezettsége, hogy segítse elő az Egyesület célkitűzéseinek megvalósítását.    

(4) A pártoló tag kötelezettségei:

a.) segítse elő az Egyesület célkitűzéseinek megvalósítását  

b.) a természetes személy pártoló tag pénzbefizetésével támogathatja az Egyesületet, de ezen támogatás befizetésére nem kötelezhető

c.) természetes személy pártoló tag egy évben a közgyűlés által meghatározott időtartamban köteles az Egyesület munkájában részt venni  

d.) a jogi személy pártoló tag teljesítse a vele kötött szerződésben vállalt kötelezettségeit

6./ A tagság megszűnése    

(1) A rendes tagság és a természetes személy pártoló tagsága megszűnik:

a.) kilépés

b.) törlés

c.) kizárás

d.) elhalálozás esetén

a.) A rendes tagság és természete személy pártoló tag az Egyesületből írásbeli bejelentéssel bármikor kiléphet.  

b.) A vezetőség a tagok sorából határozattal törölheti azt a rendes tagot, aki nem felel meg a 4.§.(2) bekezdésben meghatározott feltételeknek, vagy az előírt tagsági díjjal egy évnél tovább hátralékban van és azt írásbeli felszólítás ellenére sem rendezi.

c.) A vezetőség határozattal kizárhatja azt a tagot, aki az alapszabályban meghatározott kötelezettségeit ismételten, vagy súlyosan megsérti, vagy aki a közügyektől való eltiltás hatálya alatt áll.  

(2) A közgyűlés megvonhatja attól a tiszteletbeli tag címet, aki arra érdemtelenné vált.  

(3) A törlést vagy kizárást illetve megvonást kimondó határozat ellen annak kézhezvételétől számított 15 napon belül halasztó hatállyal fellebbezésnek van helye a közgyűléshez.  

(4) A pártoló jogi személy tagsága megszűnik  

a.) a vele kötött szerződés megszűnése vagy felbontása esetén

b.) a jogi személy jogutód nélküli megszűnése estén

7./ Az Egyesület szervezete és alapvető működési elvei

(1) Az Egyesület szervei: a közgyűlés és a vezetőség

(2) A szervek működésére vonatkozó szabályok:    

a.) A közgyűlés határozatképes, ha a szavazásra jogosult tagok több mint 50%-a jelen van. Amennyiben a közgyűlés határozatképtelen 15 napon belüli időpontra azonos napirendi pontokkal újból össze kell hívni a közgyűlést azzal a figyelmeztetéssel, hogy az új közgyűlés a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes, ha erről a tagokat az eredeti meghívóban előre tájékoztatták, valamint az eredeti meghívóban már rögzítésre került a megismételt közgyűlés időpontja.

b.) A vezető testületek határozataikat egyszerű szótöbbséggel hozzák. Szavazategyenlőség esetén a kérdést újra kell tárgyalni, majd új szavazást kell elrendelni. Ismételt szavazategyenlőség esetén a szavazásra feltett témakört elvetettnek kell tekinteni.  

c.) A vezető szervek határozatukat nyílt szavazással hozzák, ha azonban a jelenlévő szavazatra jogosultak egyharmada titkos szavazás mellett dönt, akkor így kell szavazni. Ezeket a szabályokat kell tisztségviselők választása esetén is alkalmazni.  

(3) Az Egyesület tisztségviselője csak olyan személy lehet, aki saját élete példájával is bizonyítja elkötelezettségét az Egyesület céljai iránt is, és azok megvalósításában kiemelkedő részt vállal. Az Egyesület tisztségviselője nem lehet politikai párt, szervezet tisztségviselője.

8./ A közgyűlés

(1) Az Egyesület legfőbb szerve a közgyűlés, amely nyilvános. A közgyűlést a rendes tagok alkotják.    

(2) A közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:

 a.) az alapszabály módosítása, kiegészítése  

 b.) a tisztségviselők megválasztása, beszámoltatás

c.) az Egyesület számadásának elfogadása, a tagdíj mértékének megállapítása

d.) a közhasznúsági jelentés elfogadása

e.) más egyesülettel való egyesülés elhatározása

 f.) az Egyesület feloszlásának kimondása, és ilyen esetekben döntés az Egyesület vagyonának hovafordításáról

g.) döntés a „tiszteletbeli tag" cím adományozásáról  

(3) A közgyűlést évente legalább egyszer össze kell hívni. Összehívásról a vezetőség intézkedik. A közgyűlés összehívásáról szóló értesítést és napirendet a tagokhoz írásban kell eljuttatni. Közgyűlésre a napirend pontok közlésével a meghívót a tagoknak legalább 15 nappal a közgyűlés időpontja előtt elektronikusan vagy nyomtatott formában kézbesíteni kell, valamint mellékelni kell az egyes pontokhoz készített írásbeli anyagot is. A meghívónak tartalmaznia kell azt is, hogy a közgyűlés nyilvános, azon hallgatóként bárki megjelenhet.

(4) A közgyűlésen jelenlévő rendes tagokat egy szavazat illeti meg.    

(5) A közgyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv vezetőjét az elnök kéri fel. A jegyzőkönyvet az elnök, a jegyzőkönyv vezetője és a közgyűlés által választott két hitelesítő írja alá.

9./ A vezetőség  

(1) A két ülés között az Egyesület vezető, végrehajtó, képviselő és ügyintéző szerve a vezetőség.

(2) A vezetőség tagjai:

a.) az elnök

b.) az elnökhelyettes  

c.) a titkár

d.) az elnökségi tagok

(3) A vezetőség tagjait a tisztújító közgyűlés választja meg 3 éves időtartamra, az elnököt, az elnökhelyettest és a titkárt tisztségre kell megválasztani.

(4) Az elnökség többi 3 tagját a közgyűlés feladatkör megjelölése nélkül választja meg.  

(5) A vezetőség

a.) gondoskodik a közgyűlés határozatainak végrehajtásáról

b.) az Egyesület munkáját irányítja

c.) dönt a rendes és pártoló tagok felvételéről  

d.) költségvetést készít és aszerint gazdálkodik

e.) összehívja a közgyűlést, javaslatot tesz az ülés napirendjére és gondoskodik azok előkészítéséről    

f.) kidolgozza a munkájához szükséges szabályokat  

g.) üléseit szükség estén, de évente legalább egyszer tartja. Ülései nyilvánosak. Az ülést az elnök hívja össze írásban. Az írásbeli meghívónak - melyet legalább 8 nappal az ülés előtt meg kell küldeni, vagy át kell adni a tagoknak- tartalmaznia kell a napirendi pontokat, valamint mellékelni kell az egyes pontokhoz készített írásbeli anyagot is. A meghívót az Egyesület honlapján nyilvánosságra kell hozni. Személyi kérdések esetében az érintett felet meg kell hívni. A vezetőségi ülés határozatképes, ha a tagoknak több mint 50 %-a jelen van. A vezetőség határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a kérdést újra kell tárgyalni, majd új szavazást kell elrendelni. Ismételt szavazategyenlőség esetén a szavazásra feltett témakört elvetettnek kell tekinteni. A vezetőségi ülést az Egyesület elnöke, távollétében az elnökhelyettes vezeti. A vezetőségi ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

h.) kidolgozza az Egyesület által kötendő szerződéseket

i.) elkészíti és a közgyűlés elé terjeszti az Egyesület éves számadását  

j.) javaslatot tesz a tiszteletbeli tagok személyére

10./ Nyilvánosság      

A közhasznú szervezet beszámolóit nyilvánosságra kell hozni. A vezetőség, illetve a közgyűlés határozatait a határozat teljes szövegének leírásával és számozásának megjelölésével minden érintettel írásban kell közölni. Írásbeli közlésnek számít az is, ha az érintett a teljes jegyzőkönyvet megkapta.  

a.) A határozatokat tartalmazó nyilvántartás nyilvános, abba - az Egyesület elnökével vagy titkárával előzetesen egyeztetet időpontban, az Egyesület székhelyén - bárki betekinthet.          

b.) Azokat a határozatokat, melyek azon összeg felhasználásáról rendelkeznek, melyet a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti közcélú felhasználás alapján kapta a közhasznú szervezetnek minősített Egyesületnek meg kell jelentetni a külön jogszabályban megjelölt időpontig a jogszabály előírásainak megfelelő sajtóban.      

c.) A közhasznú szervezet éves közhasznúsági jelentésébe - az Egyesület elnökével vagy titkárával előzetesen egyeztetet időpontban az Egyesület székhelyén - bárki betekinthet.

d.) Egyesület működésével kapcsolatban keletkezett összes iratba - az Egyesület elnökével vagy titkárával előzetesen egyeztetet időpontban az Egyesület székhelyén - az Egyesület bármely tagja betekinthet.  

e.) A közhasznú szervezet határozatainak nyilvánosságát azzal is kívánja biztosítani, hogy a közgyűlésnek, és elnökségnek valamennyi határozatát, annak meghozatalát követő 30 munkanapon belül nyilvánosságra hozza az Egyesület honlapján, és tartja 30 napig. Ugyanezen nyilvános helyen el kell helyezni az ülést megelőző 15 nappal, a közgyűlés, és a vezetőségi ülés meghívóját a napirendi pontok közlésével együtt, valamint a napirendi pontokhoz mellékelt írásos anyagot is. Ugyanitt el kell helyezni a határidő lejártáig, legalább 30 napig a pályázati kiírásokat, támogatási lehetőségeket, és azok mértékét tartalmazó hirdetményeket, illetve az Egyesület minden egyéb szolgáltatását tartalmazó hirdetményét is.

f.) Az alapító okiratot az Egyesület honlapján közzé kell tenni.      

g.) A nyilvános helyen történő valamennyi előzőekben megjelölt irat kifüggesztéséről az Egyesület elnöke gondoskodik, és ugyancsak ő felügyeli, ellenőrzi, hogy az előzőekben megjelölt hirdetmények legalább a jelen alapító okiratban megjelölt ideig, illetve állandó jelleggel kifüggesztve maradjanak.  

h.) A fentiek szerint tehát a közhasznú szervezet működésének, szolgáltatási igénybevétele módjának, beszámolói közlésének nyilvánosságáról az előzőekben megjelölt módon a honlap igénybevételével kíván gondoskodni.

11./ Az ellenőrző bizottság      

(1) A tisztújító közgyűlés 3 éves időtartamra 3 tagú ellenőrző bizottságot választ.      

(2) Ez ellenőrző bizottság a megválasztását követő ülésén saját tagjai sorából megválasztja elnökét.                                                        

(3) A ellenőrző bizottság határozatképes, ha mindhárom tag jelen van, határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.            

(4) Az ellenőrző bizottság tagjai megbízásuk időtartama alatt az Egyesületben más tisztséget nem viselhetnek és közvetlenül a közgyűlésnek vannak alárendelve.  

(5) Az ellenőrző bizottság      

a.) figyelemmel kíséri az Egyesület jogszabály és Alapszabály szerinti működését        

b.) felülvizsgálja az Egyesület költségvetését, ellenőrzi annak pénzügyi gazdálkodását a jóváhagyott összegek rendeltetésszerű és mindenkori előírásoknak megfelelő felhasználását          

c.) megvizsgálja az Egyesület zárszámadását és véleményét közli a közgyűléssel            

(6) Az ellenőrző bizottság megállapítása és javaslata alapján az Egyesület illetékes szerve, tagjai köteles a megfelelő intézkedést megtenni, annak végrehajtását ellenőrizni, és minderről az ellenőrző bizottságot értesíteni.                                                

(7) Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében a szükséges intézkedéseket nem teszi meg, az ellenőrző bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyelet ellátó szervet.

12./ Az elnök    

a.) az Egyesület vezetőségének ülései között folyamatosan intézi az Egyesület ügyeit  

b.) képviseli az Egyesületet  

c.) gondoskodik a vezető szervek által hozott határozatok végrehajtásáról

d.) gondoskodik arról, hogy a vezetőség intézkedései összhangban legyenek a közgyűlés határozataival      

e.) a vezetőség meghatalmazása alapján elvi megállapodásokat köthet az elnökhelyettessel közösen

13./ Az elnökhelyettes

a.) az elnököt távollétében, vagy akadályoztatása esetén helyettesíti

b.) segíti az elnököt a munkájában

c.) felelős az egyesület gazdasági ügyeiért

d.) az elnökség az elnökhelyettest önálló feladattal is megbízhatja, feladatait az elnök szabályozza az elnökséggel egyetértve

14./ A titkár          

a.) irányítja az Egyesület adminisztratív szervezetét  

b.) biztosítja a közgyűlés személyi, tárgyi feltételeit  

c.) gondoskodik az iratkezelésről  

d.) gondoskodik a folyamatos és eseti adatszolgáltatásról a vezetőség és a tagok számára

15./ Az egyesület gazdálkodása      

(1) Az Egyesület vagyoni, pénzügyi forrásai  

a.) a tagdíjak  

b.) pártoló tagok juttatásai

c.) helyi állami, társadalmi szervezetektől származó juttatások    

d.) vállalkozásból származó nyereség

e.) egyéb közérdekű célra történő kötelezettségvállalásból származó vagyoni juttatás  

(2) Az Egyesület vagyonával a pénzügyi jogszabályok, a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezései, valamint éves költségvetése alapján gazdálkodik, és gazdálkodásáról zárszámadást készít.            

(3) Az Egyesület tulajdonában lehet ingó és ingatlan vagyon, amellyel a vonatkozó pénzügyi rendelkezések és az Alapszabály keretei között önállóan gazdálkodik.        

(4) Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak a 2. és a 3. §-ban leírtak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez.      

(5) Az Egyesület gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a 3. §-ban leírt tevékenységre fordítja.

(6) Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel, a tagok saját vagyonukkal nem felelnek meg az Egyesület tartozásaiért.

16./ Vegyes rendelkezések  

(1) Az Egyesület megszűnik, ha    

a.) feloszlását a közgyűlés kimondja        

b.) más egyesülettel egyesül a közgyűlés határozata alapján

c.) a bíróság a Magyar Köztársaság állami, társadalmi vagy gazdasági rendjét illetőleg a tagok érdekét sértő vagy veszélyeztető működése miatt feloszlatja    

(2) Megszűnése esetén vagyonáról a közgyűlés rendelkezik. Az ezzel kapcsolatos teendők ellátása a felszámoló feladata.      

(3) Ha az Egyesület feloszlással szűnt meg, vagy megszűnését állapították meg és a vagyon hovafordításról nem történt rendelkezés, a vagyon a hitelezők kielégítése után önkormányzati tulajdonba kerül és azt gyermekintézmények céljára kell fordítani.  

(4) Az Egyesület működését a vezetőség feladatait érintő, az Alapszabályban részletesen nem szabályozott kérdéseket a Szervezeti és Működési Szabályzatban kell meghatározni, amely nem állhat ellentétben az Alapszabállyal.

17./ Összeférhetetlenségi előírások:      

 A vezetőszerv határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója (Ptk. 685.§. b./ pont), élettársa (továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapjánv.                    

(1.) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy                          

(2.) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi szervezet által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.      

Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki      

(1.) a vezető szerv elnöke vagy tagja    

(2.) a közhasznú szervezettel megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha a jogszabály másképp nem rendelkezik,

(3.) A közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának és a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást - , illetve      

(4.) az (1.)-(3.) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.

A közhasznú szervezet megszűnését követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki. A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

19./ Egyéb rendelkezések:      

Az Egyesület olyan nyilvántartást köteles vezetni, amelyből a vezető szerv (mind a közgyűlés, mind az elnökség) döntésének tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges, személye) megállapítható.  

A vezetőség köteles a vezető szerv által hozott olyan határozatokat, melyek bárkire nézve jogokat és kötelezettségeket állapít meg illetve harmadik személyt (beleértve a hatóságokat is) érinthet, a döntés meghozatalától számított 8 napon belül írásban ajánlott küldeményként az érintettnek megküldeni.  

Amennyiben a határozatot az érdekeltek nagy számára való tekintettel írásban közölni nem lehet, úgy azt a helyi sajtó útján kell közölni. Az Egyesület a közgyűlés és az elnökség döntéseit nyilvánosságra hozza az Egyesület honlapján, valamint az Egyesület székhelyén kifüggeszti a határozatok meghozatalát követő 15 napon belül.

Jelen Alapszabály az Egyesület alakuló közgyűlésén 2011. április 20-án elfogadott, majd 2011. július 13-án módosított, majd 2012.01.12-án kiegészített és módosított szövege.                                                                                                                                  Kelt: Tapolca, 2012.01.12.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 1
Heti: 3
Havi: 104
Össz.: 27 971

Látogatottság növelés
Oldal: Alapszabály
Közös érdekünk a család - © 2008 - 2024 - onke-tapolca.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »