Közös érdekünk a család

Célunk az élet, az anyaság védelme,a házasság és a jövő generációjáért érzett felelősség erősítése, nagycsaládos értékek felmutatása, közösség szervezése,családok érdekeinek képviselete.

KŐSZEG  ALPOKALJA PANZIÓ

Pihenés programja

A pihenjünk közösen pályázat  felkínálkozó lehetősége mellett nem tudtunk elmenni „ szó nélkül". Ezért úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk pályázni, s ezzel esélyt adni a nehezebb körülmények között élő nagycsaládjaink részére.

Nagy örömmel láttuk, hogy e karnyújtás mit jelent  e családok részére, mind a szülők, mind a gyerekek felcsillanó szeme elárulta, hogy milyen szívesen vennének részt egy közös pihenésen. Mi mindenképpen 3-4 sőt 5 gyermekes családok pihenését szeretnénk megvalósítani, mint az az adatokból is látszik. Sőt olyan családunk is van ahol az anyuka egyedül neveli 3 kiskorú gyermeket.

Egyik családunkban fogyatékkal élő gyermek gondozását is el kell látniuk, ami roppant nehézséget ró a családra. Szeretnék legalább pár nap felhőtlen kikapcsolódást nyújtani számukra! A programot úgy állítottuk össze, hogy a családi értékek, a családi közösségek fokozott hangsúlyt kapjanak, s ezzel előre mutató segítséget, értékeket adjunk, erősítsünk a családtagok számára.

Mai világunkban a szemtől-szembe kommunikáció sajnos sok esetben nehézségekbe ütközik. A virtuális világokba burkolozó gyermekek érzelmileg elszakadnak a családtól, s hogy ez ne történjen meg, ezért kiemelt hangsúlyt szeretnénk adni a családon belüli kommunikáció fontosságának, a generációk közti munkamegosztásnak, az egymásra támaszkodás szükségszerűségének.

Hallottuk, olvastuk, hogy Kőszeg most megszépült. Felújították a híres Jurisics teret , a Jurisics várat. Ezért határoztunk pihenésünk helyszíneként Kőszeg mellett.

Szeretnénk megismerni a várost, a kiemelkedő történelmi eseményt, megnézni néhány múzeumot, mely a gyermekek számára is látványos; íjászkodni, hogy saját maguk is megtapasztalhassák, hogyan harcoltak régen a katonák.

A város megismerése a kulturális ismereteinket is bővíti majd, hisz Kőszeg tele van műemlékekkel, látnivalókkal. Abban bízunk, hogy e interaktív felfedezés, új  irányt mutat a gyermekek és felnőtteink részére a megismerés, az információszerzés területén.

A pihenés 4 napjának programjait is úgy igyekeztünk összeállítani, hogy a lehető legtöbb programban a családok közösen működjenek együtt. Nem csak passzív résztvevőként, hanem aktívan, egymásra támaszkodva, mindenki hozzá tehesse saját információit, tetteit a feladatok megoldásához. S így járhassák be a megismerés rögös útját.

Mivel az időpont adja magát, a Mikulás-várás nem maradhat el! Megint azt reméljük, hogy a közös várakozás, éneklés, verselés tovább fokozza az élményt.

A társasjátékok, ping-pongozás, amire lehetőség van a panzióban, ahol megszállni kívánunk, további vidám percekkel, estékkel kecsegtet.

A városon kívül a környező hegyekben is tervezünk egy túrát.. Leginkább tavasszal és nyáron jellemző az erdőn járás, ritkán megyünk télen. Hát most élünk a hely adta lehetőséggel, s megnézzük az Óház-kilátót, s a Hétforrást.

Nem maradhat ki egy jó fürdés. Akár hogy nézzük, a gyermekek számára a fürdés az egyik legnagyobb élményt adó kirándulás.

A makett-készítéssel pedig szeretnénk „kézbe adni „ a megszerzett tudást, s ezzel emléket is hazavihet a család, melyre ránézve, bármikor felszínre törnek a megszerzett élmények, mosolyt csalogatva a szájuk szegletébe!

Így szeretnénk, de jó is lenne, ha sikerülne!

Pihenjünk közösen!

2012.12.06.-09.

1.      nap
               dél  körül:           érkezés
               délután:              ismerkedés Kőszeggel -

Marcipán Múzeum, Posta Múzeum megtekintése

A vár megtekintése, vár híres ostromának , legendájának                 megismerése,  Íjászat a vár falai alatt,

majd interaktív városismeret; a családok egy feladatlap                                 segítségével  saját maguk fedezik fel Kőszeg történelmi belvárosának műemlékeit.

este:                Mikulás-várás

1. nap
                   reggeli
                   délelőtt:             Látogatás Kámán István Garázs                                                           Múzeumába, s a madárkórházba

délután:            Bechtold István Természetvédelmi Látogatóközpont, ahol állandó kiállítás a Kőszegi-hegység geológiája és élővilága, s interaktív kiállításként , ahol szintén  lehet családonként  feladatlap alapján kutakodni, s a végén egy ellenőrző kulccsal  ellenőrizhetőek a megoldások.   Rengeteg érdekes, játékos feladat vár a látogatókra.

este:             közös Aktivity ,  ping-pong

3.      nap
                        reggeli
                       délelőtt:             túra az Óház-kilátóhoz és a Hétforráshoz.                                                      Az Óház történelmi múltja, a Hétforrás                                                            geológiai ritkasága, vizek kóstolása

A téli erdő megfigyelése, az állatok  viselkedése, alkalmazkodása a hideg évszakhoz. Mivel táplálkoznak télen?

Az erdészek munkája, hogyan és mivel etetik az állatokat? Segítsünk mi is!

délután:              Fürdőzés Bükfürdőn
                      este:                     „Generációk a családban", közösség építő                                                   játék , melyben a prioritások

-          családi értékek: a bizalom és szeretet

-          kommunikáció; A szavak ereje"

-          Generációk szerepe a családban

Játékos, vidám feladatok a családi életre nevelés alapjait megcélozva

4.      nap
                     reggeli
                     délelőtt:             „A mi Kőszegünk" címmel makett-készítés                                                      családonként,

ennek módja lehet gyurma, karton vagy bármi más, melyek segítségével minden család elkészíti azokat az épületeket, amikkel megismerkedtünk az elmúlt pár nap alatt

délután :          Búcsú a várostól, séta , szabadidő a városban

Hazautazás

Oldal: 1. pályázatunk-PIHENJÜNK KÖZÖSEN
Közös érdekünk a család - © 2008 - 2024 - onke-tapolca.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen